> Web en castellán
Presentación
Contautu
- Avilés
- Mieres
- Uviéu
- Xixón
- Calendariu
- Convenios
- Llexislación
- Nómina
- T. Salariales
Noticies
- Dossier
- Anteriores
Imáxenes
- Videos
- Fotos
- Carteles
- Alministración
- Arcelor
- Caxastur

-

E.R.A
- El Tallerón
- HC Enerxía
- Pensionistes
- RTPA
- Thyssen
Noticies: Xunu de 2009
URBANISMO: Nueva operación d'especulación urbanística n'Asturies
.Urbanismu faraónicu, especulación financiera y corrupción na operación d’El Vasco

30-06-2009 Nel 1906 inauguróse la estación d’El Vasco n’Uviéu; valtáronla nel 1989, a pesar del gran valor arquiteutónicu, por inciativa del alcalde del PSOE Antonio Masip. Nel 2007, Gabino de Lorenzo propón la construcción de trés rascacielos diseñaos por Santiago Calatrava, pero la contundente respuesta popular llogró paralizar el proyeutu. Dos años dempués, l’agrupación llocal del PSOE propón asitiar nesi espaciu’l futuru Palaciu de Xusticia d’Asturies.

L’axudicación apocayá de la operación de la finca d’El Vasco pa construyir un Palaciu de Xusticia nuevu n’Asturies nuna parte de los terrenos, y de viviendes de lluxu na otra, supón un escándalu políticu y económicu nuevu. El sobrecostu previstu, de momentu, va suponer unos 200 millones d’euros; l’axudicataria d’esta operación, la sociedá Jovellanos XXI, ye ún de los más notorios grupos qu’amiesten güei’l poder políticu col poder económicu, encarnáu na so cabeza visible, l’empresariu José Cosmen Adelaida.

Dende’l sindicatu CSI creyemos que, énte la situación grave que se ta viviendo n’Asturies —de crisis económica y esmantelamientu industrial, cola consiguiente perda de miles de puestos de trabayu— deberíen establecese otres prioridaes pa la inversión de dineru publico que, en nengún casu, puen pasar peles decisiones que se tomen dende la corrupción política y económica. [lleer+ Comunicáu de la CSI]

[+info: Urbanismu Críticu] [+info: La Voz de Asturias] [+info: El Comercio]

NAVAL XIXÓN: Videu sobro les últimes movilizaciones.

Cómo fundieron Naval Xixón

28-06-2009 La construcción naval ta n’espoxigue, los tresportes marítimos consumen muncha menos enerxía que cualesquier otru mediu, y, cuando se fala de mercancíes ente continentes, ta claro que nun tien competencia posible. Ye por eso que’l futuru del sector naval ye y sigue siendo prometedor.

Sicasí, l’añu 2000 ye nel qu’entama l’acabu de Naval Xixón de la que despiden a 200 eventuales y prexubilen a otros 200 trabayadores. Nel 2005 una vuelta de tuerca más y despiden a 71 trabayadores con una prexubilación forciosa. N’avientu del 2008 la hestoria toca fondu nuna maniobra nueva na que despiden tamién a 54 trabayadores, que tienen que s’acoyer a la prexubilación; y otros 40, con menos de 52 años y dalgunos con más de 30 de cotización, tamién los despiden cola promesa de recolocalos. Al empar, CCOO y UGT firmen que se pieslle dafechu l’astilleru pal 31 de mayu del 2009.

Los prexubilaos, lo mesmo que los despidíos, yá nun tienen la garantía que-yos aseguraben de los terrenos "regalaos" nel 2000 por CCOO y UGT al proyeutu de la especulación del Conceyu. Nestes circunstancies, el 6 de mayu, mediu centenar de prexubilaos, xunto con trés de los 40 despidíos y media docena d’excompañeros del astilleru, nun xestu de solidaridá, entamen un enzarru indefiníu pa consiguir que les pensiones se cubran.

El día 26, abandonen l’enzarru, disparen los 38 voladores que tovía teníen y llogren que les pensiones de los 50 prexubilaos enzarraos queden garantizaes. Pero eso sí, la victoria ye amarga: miles de puestos de trabayu, polos que tanto llucharen, desapaecen baxo la bota de la especulación del poder políticu y sindical de “esquierdes”.

[lleer+ Testu de Miguel Ángel Llana]

AICIÓN SOCIAL: Concentración pola aclaración de la muerte de David Blanco

1Los familiares reclamen la reapertura del casu col apoyu de diversos coleutivos

25-06-2009 Los familiares de David —un mozu de 22 años que morrió nos calabozos de la comisaría de Morea dempués de que lu detuvieren el 26 d’avientu del 2008— y diversos coleutivos que-yos tán dando apoyu, consideren que les razones esgrimies p’archivar el casu son inconsistentes. El xueves 24 de xunu celebróse una concentración a les 20 h. na plaza L’Habana (El Natahoyo) de Xixón pa esixir que s’aclaren dafechu les circunstancies nes que se produxo la muerte de David.

[lleer+ Comunicáu d'apoy] [lleer+ Crónica] [+info: www.davidblanco.org]

NESTLÉ-LITORAL: Nueves protestes ante'l despidu de les güeles de Litoral

La multinacional suiza de la alimentación nun ye quien a dixerir los drechos llaborales

23-06-2009 Les güeles de Litoral nun se rinden. Si'l xueves 11 protagonizaron una protesta peles cais de Xixón, acompañaes por unes decenes de persones y la música de la charanga "Ventolín", esti martes repitieron l'aición informativa animaes polos cancios de la charanga feminista "Xuntes y revueltes".

MANIFESTACIÓN: Las protestas pretenden mostrar la dimensión colectiva de la crisis de la comarca de Avilés

.Los brotes verdes de las finanzas surgen de los despidos y los cierres de empresas

22-06-2009 Esta convocatoria, impulsada por varios colectivos de trabajadores, sindicatos y partídos, se suma al conjunto de actividades organizadas en la comarca de Avilés para visibilizar la situación que están viviendo quienes pagan el precio de la crisis. Hasta el momento los "brotes verdes" son el resultado de políticas de apoyo a empresas y entidaes financieras para que puedan "sanear" sus cuentas a golpe de ERE.

Además de la presencia de más de seiscientas personas, cabe destacar la presencias de trabajadoras de empresas de la comarca, especialmente las 82 despedidas de la empresa Konecta.

ARCELOR-MITTAL: El conflictu del Alambrón

.Los trabayadores del "Alambrón" fataronse de tar fartos

21-06-2009 Los collacios del tren d’Alambrón fartos yá de tar fartos decidieron dicir basta. Cambios continos del réxime de turnos, xornaes irregulares, ritmos de productividá aparradores, una direición que considera la instalación como un cortixu onde por supuesto ellos son los “señoritos”, un réxime prusianu en cuantes a les rellaciones llaborales... Estes son dalgunes de les claves del conflictu del Alambrón.

De momentu, l’asamblea de trabayadores decidió optar pol aplazamientu de los paros pa facilitar la negociación, hasta’l día 30 de xunu. lleer+

[+info: Seición sindical d'Arcelor]

BANESTO: Manifestación ante la sede estatal en Galiza

.Manifestación contra los despidos en Banesto

20-06-09 El pasáu miércoles 17 de xunu hebo una concentración frente la sede de Banesto en la Coruña na que participaron afiliaes de la CSI.

Los trabayadores protestaron poles amenaces, presiones y despidos que tan sofriendo dientru la empresa. Tamién denunciaron la financiación d'entidaes bancaries que recorten les sos plantilles. +fotos

ALMINISTRACIÓN: Anulación del la carrera profesional

El Tribunal Superior de Xusticia anula’l modelu de carrera profesional impuestu pola alministración autonómica

sentencia18-06-09 La privatización progresiva del sector públicu atopóse con un enzancu seriu nesta sentencia qu’anula la "carrera profesional", basada nun modelu de control empresarial de los trabayadores públicos, mientres que se reduz a los ciudadanos a simples consumidores de servicios.

La Sala de lo Contencioso-Alministrativo del Tribunal Superior de Xusticia d’Asturies dictó sentencia, pola que s’anula la Resolución de 18 de mayu del 2007 dictada pola Conseyería d’Economía y Alministración Pública del Principáu d’Asturies y que convocaba’l procedimientu de solicitú d’incorporación a la carrera y desarrollu profesional.

Esta sentencia –qu’estima los recursos presentaos pola Corriente Sindical d’Izquierda y tamién por CSIF, SUATEA y USO- anula namás los efeutos limitativos de la Resolución de 18 de mayu del 2007, esto ye, los requisitos de tener cinco años d’antigüedá, de ser fixu y de sumase a la carrera. Polo tanto, la sentencia nun esixe la devolución de cantidá dala.

La progresiva privatización del sector público ha encontrado un serio revés en esta sentencia que anula la "carrera profesional", basada en un modelo de control empresarial de los trabajadores públicos, así como de la reducción de los ciudadanos a meros consumidores de servicios. lleer+

[+info: Testu de la Sentencia] [+info: El Comercio] [+info: La Nueva España] [Documento: La privatización de los servicios públicos]

MANIFESTACIÓN: Siguen les aiciones escontra los despidos nes empreses de la comarca

.Desfile pa informar de la situación n'Avilés

14-06-2009 Mediu centenar de persones participaron el sábadu pasáu nun desfile qu’acabó n’El Parche, col propósitu d’anunciar la manifestación que se va celebrar el sábadu 20 de xunu.

La convocatoria, impulsada por varios coleutivos de trabayadores, sindicatos y partíos, busca visibilizar la situación que tán viviendo los trabayadores de dalgunes empreses asitiaes na comarca d’Avilés: Konecta, qu’apocayá anunció un espediente de regulación d’emplegu (ERE) qu’afeuta a 82 persones, TSK, Arcelor, Cristalería, Alcoa, Du Pont, Asturiana de Zinc, Daorje, Mecafran… +fotos

[+info: La Nueva España]

MANIFESTACIÓN: Protesta escontra los despidos na conca del Caudal

.Buscando construir un caudal de resistencias

13-06-2009 A pesar de la campaña desplegada polos sindicatos mayoritarios, cuasi 400 persones percorrieron les cais de Mieres el día 12 pasáu, convocaes pol Coleutivu de trabayadores del Caudal, integráu por trabayadores de compañíes qu’amenacen con despidos, espedientes de regulación o, direutamente, col cese de l’actividá (Diasa, Enferbus, Alas Aluminum…).

Los despidos y el piesllu progresivu d’empreses vienen a sumase a la precariedá –non solo llaboral- y a la falta de perspeutives que yá primía a bona parte de la población. En bien pocu tiempu, el modelu social impuestu n’Asturies nes décades últimes –basáu nel emprendedor subvencionáu y el ciudadanu consumidor a tiempu completu– mostróse tan inviable social y ecolóxicamente como l’anterior xigantismu industrial.

Namás gracies a la psicoloxización de los problemes, a les redes clientelares calteníes polos fondos mineros, a la retórica del sindicalismu de mercáu… pudo aplazase lo qu’esperemos sía l’empiezu del final del encantu discretu de la clas media. El retu sigue ende: camudar les resistencies simbóliques nun caudal de tresformación verdaderu.

[+info: La Nueva España] [lleer+: declaraciones de CCOO y UGT]

MANIFESTACIONES: Movilizaciones contra los cierres de empresas

.Nuevas movilizaciones en Avilés y en la cuenca del Caudal

10-06-2009 En la comarca de Avilés las cifras de desempleo alcanzan las 15.000 personas, mientras no dejan de anunciarse nuevos expedientes de regulación de empleo. La situación en la cuenca del Caudal no es mejor: las empresas surgidas al calor de los fondos mineros se esfuman, al tiempo que aumenta el número de personas que carecen de cualquier forma de subsidio.

En respuesta a esta situación y al modelo social que la hace posible, diversos colectivos de trabajadores de empresas en crisis, con el apoyo de la CSI y de otras organizaciones, han convocado las siguientes actividades:

AICIÓN SOCIAL: Acciones de protesta contra el desajolo del CSOA la ReFLEXón

Un desaloxu, otra ocupaciónAyer ReFLEXón, hoy acción y mañana ocupación

07-06-2009 A lo largo de los últimos días se han realizado diversas acciones de protesta, tras darse a conocer el jueves 4 de junio, mediante una rueda de prensa, la orden de desalojo del CSOA la ReFLEXón.

El viernes 5, un grupo de cuarenta personas se concentraron delante de las instalaciones de Naval Xixón, dirigiéndose posteriormente hacia el lugar donde se estaba celebrando el cierre de campaña del PSOE. Al día siguiente, se realizó un pasacalles desde la plaza del Ayuntamiento de Xixón hasta la Escalerona de la playa de San Lorenzo. lleer+

AICIÓN SOCIAL: Actividaes contra'l desaloxu del CSOA la ReFLEXón

.Si la ReFLEXón ye un delitu, ¡puxa la delincuencia!

04-06-2009 L’antigua fábrica de la Flex, asitiada nel barriu xixonés de La Calzada, foi okupada'l 11 de xunetu de 2008, reconvirtiéndose nun Centru Social Okupáu Autoxestionáu baxu’l nome de “La ReFLEXón”. Fae unos díes, un autu xudicial llegó a l’asamblea del CSOA anunciando que’l vienres 5 de xunu diba tener llugar el desaloxu baxo petición de “Construcciones Llorente”, empresa rexistrada como propietaria llegal d’esti edificiu que tuvo abandonáu y descuidáu hasta que foi okupáu. Ente’l desaloxu delles son les movilizaciones que se fadrán en sofitu a “La ReFLEXón” lleer+: Comunicáu de la CSI +info: www.flextricia.net

NESTLE-LITORAL: Pasacais en sofitu a les despedíesl

.Sigue la llucha de les güeles de "Litoral"

03-06-2009 El martes 2 de xunu, les güeles de "Litoral" (despedíes por Nestlé depués de 35 años de trabayu) viaxaron hasta Barcelona pa protestar delantre la sede central d’esta multinacional nel Estáu español. Col envís d’acompañales na so llucha, va faese una marcha dende’l llocal de la CSI en Xixón hasta la estación del tren a les 19 h. +info: Elomentario.tv

 
 
Campañes
csi@csi-asturies.org
Visites dende febreru de 2010:
Contador